תנו לי לאהוד את הקבוצה שלי

אני חושב שאולי פספסתי את השיעור הזה בבית הספר. נו, השיעור הזה שמדבר על כך שמוצרי מחשבים זה כמו פוליטיקה – יש רק מוצר אחד טוב, וכל מי שלא מסכים ו/או חושב ככה גם אז הוא סתם אידיוט.

אה, לא היה שיעור כזה?

האמת היא שזה די מבדר כל הסיפור הזה. זה נראה כאילו יש כמה קבוצות בעולם כשזה מגיע לעולם המחשבים:

  • העולם של מיקרוסופט – אלו אותם האנשים שרוצים להשתמש ולהישאר במוכר ובנוח.
  • העולם של לינוקס – אלו אותם האנשים שמאמינים בקוד הפתוח (אין לי בעיה עם האמונה הזאת – זו אמונה של מפתחים, לא של משתמשים לדעתי. בארץ אנשים אוהבים ״חינם״ פשוט ולדעתי הם מתרצים את האהבה הזאת ברצון ״קוד פתוח״).
  • העולם של גוגל – פלוס מינוס אותו הרעיון של עולם הלינוקס. מדובר על לקחת רעיונות קיימים, לשפר אותם ולהפיץ אותם לכלל המשתמשים בעולם.
  • העולם של אפל – ההיפך הגמור של גוגל. לדעתי אפל חדשנית יותר אך מצד שני ״סגורה״ יותר.

נתקלתי היום בכתבה ב-ynet אודות האייפד שהגיע זה עתה לארצנו. זה מתחיל מזה שבכותרת היה רשום שהאייפד הגיע ב״איחור מביך של כמה חודשים״. אני לא מצליח להבין מה מביך פה? כי כל מחשב/סלולרי/רכיב אלקטרוני שקיים בעולם מגיע לישראל (עם השוק הזעום שלנו) כעבור שבוע בלתי-מביך?
אבל זה לא נגמר בזה. הטוקבקים שנכתבו קטלו את אפל ואת המוצרים שלה – אבל זה לא משהו חדש.
״רק אפל מוכרת מכשירים במחירים מופקעים וסוגרת בפנינו תכונות שאנחנו כל כך צריכים (פלאש)״.
״מכשירים לפלצנים בלבד, רק אנדרויד נותן את הפתרונות הטובים באמת״.
״המכשיר אמור לשרת אותך, ולא להיפך״ ועוד ועוד.

אני כמובן דוגל בראיית העולם של אפל. אבל אני לא מאמין שכולם צריכים לחשוב כמוני – זאת לא פוליטיקה כאן. כל אחד יכול להיות בעולם אחר, בין אם זה מיקרוסופט, לינוקס, אנדרויד או כל דבר חדש שרק יצוץ במהלך הדרך. למה צריך להיות ״מכשיר אחד הכי טוב וחזק בעולם שכולם מחווירים לידו״? מה זה "שר הטבעות" עם טבעת אחת ששולטת בכל שאר הטבעות?
לי יש אייפון 4. טוב לכם עם Nexus S? אז קחו Nexus S, מה הויכוח פה?

אני אשווה את זה לברצלונה וריאל מדריד (כדורגל ספרדי, אם היה כאן ספק). מי מהן טובה יותר? נכון להיום, זה נראה שברצלונה יותר טובה מריאל מדריד. אז למה לריאל מדריד יש אוהדים בכלל? למה שהם יקנו צעיפים? למה שהם יקנו כרטיסים למשחקים? הם לא יודעים שברצלונה יותר טובה ושהם יקבלו הרבה יותר ממנה?! בכלל זה בושה שהם אוהדים של ריאל מדריד. ״ריאל-פאן-בויז״ עלובים.
אבל זה היופי שבדבר – האוהדים פשוט אוהבים את הקבוצה. הם אוהבים את איך שהם משחקים, את איך שהם מנצחים משחקים ואפילו מעריצים שחקנים מאוד ספציפיים בתוך אותו מועדון. אז מה אם הקבוצה לא מנצחת כל הזמן?
כל אוהדי ברצלונה מהשנה הקודמת עוברים לאהוד את אינטר עכשיו מאחר והיא אלופת אירופה הנוכחית?

למה זה כל כך מקובל בכדורגל, אבל כשזה מגיע למכשירים טכנולוגיים יש כזה ויכוח? אז נכון, זה לא מדויק להשוות קבוצות כדורגל למכשירים אלקטרוניים – אבל כל הרעיון הוא שכל אחד מחפש משהו מאוד ספציפי מהמכשיר. אנשים עם בעיות ראיה יעדיפו מכשירים עם לחצנים גדולים יותר כאשר אנשים עם בעיות שמיעה יעדיפו מכשירים עם רטט חזק יותר ושיחות וידאו (אחד השימושים היותר מבריקים בשיחות וידאו). שכל אחד ייקח ויאהב את מה שבא לו ומתאים לו, תנו לי לאהוד את הקבוצה שלי 🙂

מאת gtalmor פורסם ב-Apple

כתיבת תגובה

